Obchodní podmínky
II. Vymezení základních pojmů
Pokud není uvedeno jinak, mají následující pojmy a zkratky označené s velkým začátečním písmenem význam dle dále uvedených definicí:
- Provozovatel je živnostník: Jana Březinová se sídlem: Ludvíkov 494, Velké Losiny 78815 (adresa pro reklamace, výměny a vrácený zboží), IČO: 10751122, která je provozovatelem a vlastníkem Webového portálu www.dragonfly-shop.cz
- Číslo
účtu Provozovatele: 244562237/0300 vedený u Poštovní spořitelny.
- Kontaktní osoby: Jana Březinová: tel.: +420 607 506 429
- Orgán
dozoru: Česká obchodní inspekce
- Internetový
obchod je internetový obchod provozovaný Provozovatelem na Webovém portálu
- Zákazník
je fyzická osoba nebo právnická osoba, která si objedná a koupi zboží na
Webovém portálu
- Spotřebitel
je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci
svojí obchodní, či jiné podnikatelské činnosti a zboží nebo věcná plnění z
poskytnuté služby jí neslouží na výkon zaměstnání, povolání nebo podnikání
- Objednávka
je závazné vyjádření zájmu Zákazníka o objednání a koupi zboží na Webovém
portálu. Objednávka odeslaná Provozovateli se považuje za návrh na
uzavření smlouvy ve smyslu § 1731 a násl. Občanského zákoníku. Přijetí
Objednávky Provozovatel potvrzuje elektronicky emailem zaslaným na Zákazníkem
zadanou emailovou adresu, po přijetí Objednávky. Smluvní vztah mezi
Provozovatelem a Zákazníkem, který se považuje v souladu s ustanovením §
1820 Občanského zákoníku za kupní smlouvu uzavíranou při použití
prostředků komunikace na dálku, vzniká až potvrzením ze strany
Provozovatele Zákazníkovi (emailem)
- Občanský
zákoník je zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění
- Objednávkový formulář vyplňuje Zákazník, který má zájem o objednání a koupi zboží na Webovém portálu v každém jednotlivém případě.
- Pracovní
den - je den v týdnu s výjimkou soboty, neděle a/nebo s výjimkou
jakéhokoli dne, který je podle právních předpisů České republiky státním
svátkem nebo dnem pracovního klidu
- Další informace o Dragonfly-shop jsou uvedeny na webové stránce www.dragonfly-shop.cz v sekci "O nás".
- Dragonfly-shop je pouze obchodní název výše uvedených internetových stránek nejedná se o obchodní ani akciovou společnost
- Webem je myšlen pouze www.dragonfly-shop.cz
- Prodávající, provozovatel - živnostník Jana Březinová, kupující, spotřebitel, objednatel - zákazník.
III. Sdělení před uzavřením smlouvy
Živnostník Jana Březinová sděluje, že
- náklady
na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby (v příp.
internetového i telefonického připojení dle podmínek Vašeho operátora, vlastník webu www.dragonfly-shop.cz si neúčtuje žádné další poplatky, to se
netýká příp. smluvní přepravy);
- požaduje
úhradu kupní ceny před převzetím plnění kupujícím, příp. povinnost
zaplatit zálohu nebo obdobnou platbu se týká požadavků kupujícího na
poskytnutí specifických služeb, jsou-li vyžadovány a poskytovány; jako
např. zakázková výroba
- vlastník webu dragonfly-shop neuzavírá smlouvy, jejichž předmětem je
opakované plnění. Pokud takové smlouvy zprostředkovává, nejkratší dobu, po
kterou bude smlouva strany zavazovat, sděluje poskytovatel daného plnění,
včetně údajů o ceně, nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období,
kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná;
- ceny zboží a služeb jsou na webu uváděny včetně DPH a včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.
- veškeré nabídky prodeje zboží umístěné ve webovém rozhraní obchodu jsou nezávazné a Prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
- všechny objednávky přijaté tímto internetovým obchodem
jsou závazné. Objednávku lze zrušit před její expedicí, ale nejpozději do
dvou dnů od objednání. V případě, že nebude objednávka zrušena do
doby před expedicí, a bude expedována, může být po kupujícím požadována
náhrada nákladů spojená s expedicí zboží, popřípadě spojená
s výrobou zboží při zakázkové výrobě.
- spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy (objednávky) pokud byla akceptována:
- o
poskytování služeb, které prodávající splnil, s předchozím výslovným
souhlasem spotřebitele, před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy;
pokud se prodávající a kupující nedohodli písemně jinak (postačí emailová
komunikace).
- v
případě odstoupení od smlouvy ponese spotřebitel náklady spojené s
navrácením zboží, a jde-li o smlouvu uzavřenou prostřednictvím prostředku
komunikace na dálku, náklady za navrácení zboží, jestliže toto zboží
nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou;
- spotřebitel
má povinnost uhradit poměrnou část ceny v případě odstoupení od smlouvy,
jejímž předmětem je poskytování služeb a jejichž plnění již začalo;
- smlouva, resp. příslušný doklad s objednávkou, bude uložena v
archivu prodávajícího po dobu trvání záruky k předmětu plnění
IV. Objednávka - Uzavření smlouvy
- Webové
rozhraní Internetového obchodu obsahuje seznam zboží nabízeného Provozovatelem
jako prodávajícím k prodeji Zákazníkům, a to včetně uvedení cen
jednotlivého nabízeného zboží. Nabídka prodeje zboží a ceny tohoto zboží
zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní
Internetového obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost
Provozovatele coby prodávajícího uzavřít se Zákazníkem kupní smlouvu i za
individuálně sjednaných podmínek. Veškeré nabídky prodeje zboží umístěné
na Webovém portálu jsou nezávazné a Provozovatel není povinen uzavřít
kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Webové rozhraní internetového obchodu
obsahuje v procesu vytvoření a zadání Objednávky také informace o
nákladech spojených s balením a dodáním zboží Zákazníkovi.
- Zákazník se za účelem vytvoření Objednávky řídí instrukcemi obsaženými na webovém rozhraní Internetového obchodu. Vytvoření a zadání Objednávky probíhá v těchto základních krocích:
- výběr
zboží Zákazníkem v rámci webového rozhraní Internetového obchodu -
objednávané zboží "přidá" Zákazník do elektronického nákupního košíku
Internetového obchodu kliknutím na příslušné tlačítko "PŘIDAT DO KOŠÍKU";
- po
ukončení výběru zboží z nabídky v Internetovém obchodu a zahájení
vlastního procesu finalizace Objednávky klikne Zákazník na tlačítko
"DOKONČIT NÁKUP", ze které bude přesměrován do podsekce "KOŠÍK";
- v
podsekci "KOŠÍK" si Zákazník může prohlédnout a zkontrolovat jim vybrané
položky zboží s uvedením jejich popisu, jednotkové ceny za jednotlivé
vybrané položky zboží, výši poplatku za doručení vybraného zboží, výši
poplatku za dárkové balení, výši poplatku za poskytnutí doživotní
záruky a celkovou cenu v podobě součtu všech jednotkových cen vybraného
zboží a jednotlivých poplatků. Seznam vybraných položek zboží může Zákazník
případně upravit kliknutím na tlačítko "odebrat" u příslušné položky
zboží. V případě zájmu o pokračování ve vytváření Objednávky, vyjádří
Zákazník svůj souhlas s vybraným seznamem položek zboží, jeho
jednotkovými cenami, jednotlivými poplatky za související služby a
celkovou cenou kliknutím na tlačítko "VYTVOŘIT OBJEDNÁVKU";
- v
podsekci "POKLADNA" Zákazník zadá požadovanou doručovací adresu, vybere
jeden z nabídnutých způsobu dopravy, jeden z nabídnutých způsobů platby také
zadá požadované fakturační údaje (povinné údaje jsou označeny
hvězdičkou). Po úplném vyplnění povinných údajů a v případě zájmu o
pokračování v nákupu vyjádří Zákazník svůj souhlas s obsahem těchto
Obchodních podmínek, dále uvedeným vybraným způsobem platby, způsobem
dopravy i příslušnými náklady na dopravu a podmínek kliknutím na tlačítko
"ODESLAT OBJEDNÁVKU", čímž se považuje Objednávka za úspěšně zadanou a
dokončenou a je považována za závazný projev vůle Zákazníka (nabídka k
uzavření kupní smlouvy) vůči Provozovateli s cílem za zboží Provozovateli
zaplatit;
- V případě volby způsobu platby "Dobírkou při převzetí od přepravce", "Běžným bankovním převodem" nebo "Jinou platební metodou" bude Zákazník po úplném vyplnění povinných údajů a po kliknutí na tlačítko "DOKONČIT NÁKUP" přesměrován na podsekci Webového rozhraní Internetového obchodu obsahující rekapitulaci uskutečněné Objednávky.
- V případě
obdržení zálohové platby např. při zakázkové výrobě, bude zálohová částka
stanovena individuálně dle ceny zboží a její připsání na účet prodejce
bude nejpozději do 3 pracovních dnů potvrzeno písemně kupujícímu.
- Smluvní
vztah mezi Provozovatelem coby prodávajícím a Zákazníkem coby kupujícím,
který se považuje v souladu s ustanovením § 1820 Občanského zákoníku za
kupní smlouvu uzavíranou při použití prostředků komunikace na dálku,
vzniká potvrzením Objednávky (akceptací) ze strany Provozovatele
Zákazníkovi, emailem na uvedenou emailovou adresu Zákazníka; k danému
okamžiku tedy dochází mezi Zákazníkem coby kupujícím a Provozovatelem coby
prodávajícím k uzavření kupní smlouvy ohledně Zákazníkem objednaného
zboží, jejímž předmětem je povinnost Zákazníka uhradit Provozovateli
sjednanou kupní cenu za objednané zboží a povinnost Provozovatele dodat
Zákazníkovi jim objednané a zaplacené zboží. Provozovatel potvrdí přijetí
Objednávky nejpozději v druhý pracovní den následující po dni, kdy došlo k
obdržení Objednávky Zákazníka. Nedojde-li ve lhůtě podle předchozí věty k
potvrzení Objednávky ze strany Provozovatele, smluvní vztah mezi
Provozovatelem a Zákazníkem na základě příslušné Objednávky Zákazníka nevznikne
(a Provozovateli vzniká povinnost vrátit Zákazníkovi částku zálohy na
úhradu kupní ceny v případě, že ji Zákazník uhradil), ledaže Provozovatel
dá dostatečně určitým způsobem najevo, že hodlá příslušnou Objednávku
Zákazníka navzdory marnému uplynutí lhůty podle předchozí věty potvrdit.
Kupující nabývá vlastnictví ke zboží dle smlouvy zaplacením celé kupní
ceny zboží Provozovateli.
Veškeré změny objednávky na které se kupující a prodávající telefonicky dohodnou, musí být potvrzeny písemnou formou - změnou objednávky.
- Na
odeslání Objednávky je potřebné, řádně vyplnil povinné údaje v
Objednávkovém formuláři v procesu zadávání Objednávky. Údaje Zákazníka
uvedené v Objednávce jsou Provozovatelem považovány za správné. Poskytnuté
údaje slouží Provozovateli především na řádné a včasné vyřízení Objednávky
Zákazníka. Provozovatel se zavazuje nepoužít a taktéž nezveřejnit tyto
údaje třetím osobám.
- Provozovatel
je vždy oprávněn v závislosti na charakteru Objednávky (množství zboží,
výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat Zákazníka o
dodatečné potvrzení Objednávky (například písemně či telefonicky).
- Zákazník
bere na vědomí, že Provozovatel není povinen uzavřít kupní smlouvu (tj.
není povinen akceptovat Objednávku), a to zejména s osobami, které dříve
podstatným způsobem porušily kupní smlouvu (včetně obchodních podmínek)
nebo jiný závazkový právní vztah s Provozovatelem.
- Zákazník
souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání
smlouvy. Náklady vzniklé Zákazníkem při použití komunikačních prostředků
na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (náklady na internetové
připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí Zákazník sám.
V. Zrušení objednávky
- Každou
objednávku můžete zrušit do 15:00 v den objednání, pokud byla objednávka
přijata do 15:00, nebo do 12:00 pokud byla objednávka přijata předchozí
den po 15:00 e-mailem brezinova1@centrum.cz Stačí uvést jméno, e-mail,
číslo objednávky a popis objednaného zboží.
- Prodávající
má právo zrušit objednávku, pokud z důvodu vyprodání zásob nebo
nedostupnosti zboží není schopen dodat zboží kupujícímu ve lhůtě stanovené
těmito obchodními podmínkami nebo v ceně, která je uvedena v internetovém
obchodě, pokud se s kupujícím nedohodne na náhradním plnění. O stornování
objednávky bude kupující informován e-mailem.
- V
případě, že kupující již zaplatil za zrušenou objednávku na zboží část
nebo celou kupní cenu, bude mu tato částka vrácena do 14 dnů od zrušení
objednávky, bezhotovostním převodem na kupujícím určený účet.
VI. Cena zboží a platební podmínky
- Prodejní
cena zboží: V případě podstatné změny velkoobchodní ceny zboží v důsledku
změny kurzu a/nebo přecenění zboží dodavatelem si Provozovatel vyhrazuje
právo změny ceny zboží. Veškeré ceny za zboží a služby a veškeré poplatky
v Internetovém obchodě jsou uvedeny včetně DPH. Veškeré akce platí do
vyprodání zásob, pokud u konkrétního výrobku není uvedeno jinak.
- Zákazník
je povinný uhradit cenu za zboží vč. poplatků za související služby
(doprava, balení) a Provozovatel není povinen Zákazníkovi předat zboží
dříve, než dojde k úhradě celé částky ceny za zboží vč. poplatků.
- Zákazník má možnost si v procesu tvorby Objednávky zvolit jeden z uvedených způsobů platby:
- Dobírkou
při převzetí od doručovatele - částky max. do 1000,- Kč.
- Běžným bankovním převodem
- V případě, že předmětem kupní smlouvy ve smyslu čl. III. odst. 3 těchto Obchodních podmínek je nákup v celkové hodnotě převyšující 10.000,- Kč vč. DPH, je Zákazníkovi dáno v procesu tvorby Objednávky na výběr, zda uhradí:
- celou částku kupní ceny
jedinou platbou, nebo při zakázkové výrobě
- uhradí kupní cenu ve dvou splátkách, a to tak, že:
- 1. (první)
část kupní ceny ve výši 30 % dané kupní ceny bude uhrazena některým ze
způsobů platby ve smyslu odst. 3 tohoto článku těchto Obchodních
podmínek, s výjimkou dobírky. Záloha je nevratná. Nebude-li taková 1.
(první) část ceny uhrazena ve lhůtě do 7 dnů ode dne potvrzení
Objednávky Zákazníka Provozovatelem, smlouva uzavřená mezi Zákazníkem a
Provozovatelem ve smyslu čl. III odst. 3 těchto Obchodních podmínek se
od počátku ruší; o této skutečnosti bude Provozovatel Zákazníka
informovat emailem.
- 2. (druhá)
část kupní ceny ve výši 70 % dané kupní ceny (dále také jako "doplatek")
dle Objednávky bude Zákazníkem uhrazena po obdržení emailové informace
od Provozovatele o tom, že předmětné zboží je připraveno k expedici.
Způsob platby doplatku bude proveden běžným bankovním převodem a v
případě osobního vyzvednutí předmětného zboží Zákazníkem v sídle Provozovatele
i platba v hotovosti. Ve všech případech platí, že příslušné zboží
bude Zákazníkovi předáno teprve po úhradě celého daného doplatku
Provozovateli; Provozovatel není povinen zboží Zákazníkovi doručovat
před obdržením celé částky ceny zboží. V případě, že Zákazník neuhradí
celý doplatek ceny zboží ani do 14 dní od obdržení informace od
Provozovatele o tom, že příslušné zboží je připraveno k expedici, jedná
se o závažné porušení kupní smlouvy ve smyslu čl. III. odst. 3 těchto
Obchodních podmínek a uzavřená smlouva ve smyslu čl. III. odst. 3 těchto
Obchodních podmínek se marným uplynutím dané lhůty ruší (je stornována);
o této skutečnosti bude Provozovatel Zákazníka informovat emailem.
V případě zrušení smlouvy je Provozovatel
oprávněn si oproti nároku Zákazníka na vrácení zaplacené 1. (první) části ceny
zboží započítat náklady spojené s navrácením (doručováním) zboží Provozovateli
a/nebo náklady pojištění zboží, resp. o náklady obdobného charakteru a
Provozovatel tak Zákazníkovi vrátí Zákazníkem zaplacenou 1. (první) část ceny
zboží poníženou o tyto náklady. V případě bezhotovostní platby běžným bankovním převodem je Zákazník
povinen při zadávání příkazu k platbě částky ceny dle příslušné smlouvy
společně s uvedením variabilního symbolu platby (číslo Objednávky).V případě, že Zákazník neuhradí celou cenu zboží ani do 14 dní od obdržení
potvrzení o přijetí Objednávky Provozovatelem, jedná se o závažné porušení
kupní smlouvy ve smyslu čl. III. odst. 3 těchto Obchodních podmínek a uzavřená
kupní smlouva ve smyslu čl. III. odst. 3 těchto Obchodních podmínek se marným
uplynutím dané lhůty ruší (je stornována); to neplatí v případech ve smyslu
odst. 4 tohoto článku Obchodních podmínek, které se řídí tam uvedeným postupem.
O této skutečnosti bude Provozovatel Zákazníka informovat emailem.
VII. Odstoupení od smlouvy
- Odstoupení od Smlouvy: Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu, a to do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Po uplynutí této lhůty toto právo zaniká. Zákazník může odstoupit od kupní smlouvy uzavřené na základě Objednávky i před zahájením běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy podle první věty tohoto odstavce těchto Obchodních podmínek. Kupující odpovídá za jakékoliv snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s ním jiným způsobem, než jaký je potřebný ke zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží. Spotřebitel má právo v rámci této lhůty po převzetí zboží rozbalit a vyzkoušet obdobným způsobem jako je obvyklé při nákupu v klasickém "kamenném" obchodě, a to v rozsahu potřebném na zjištění povahy, charakteristik a fungování zboží; vyzkoušet tedy neznamená začít zboží používat a po několika dnech vrátit Provozovateli. Vzhledem k tomu, že v případě odstoupení se smlouva od počátku ruší, vrátí nebo nahradí si smluvní strany veškerá vzájemně poskytnutá plnění.
- V souladu s ustanovením § 1837 Občanského zákoníku nemůže Spotřebitel odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je:
- poskytování
služby, jestliže s plněním služby bylo se souhlasem Spotřebitele započato
před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění,
- dodávka
zboží upraveného podle přání Spotřebitele nebo pro jeho osobu - zakázková
výroba
- dodávka
zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání
nenávratně smíšeno s jiným zbožím;
- dodávka
zboží, jehož cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli
podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy;
- dodávka zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit
- V případě, že Spotřebitel hodlá od smlouvy odstoupit, je potřebné, aby odstoupení od smlouvy odeslal Provozovateli písemnou formou odstoupení od smlouvy s uvedením údaje o tom, že odstupuje v souladu s ustanovením § 1829 Občanského zákoníku a oznámil Provozovateli číslo Objednávky na základě, které mu bylo doručováno objednané zboží. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy postačuje odeslání odstoupení od smlouvy řádným způsobem před uplynutím příslušné lhůty.
- V případě, že Spotřebitel od smlouvy v souladu s ustanovením § 1829 Občanského zákoníku odstoupí, musí bezodkladně, nejpozději však do 14 dní od doručení odstoupení od smlouvy Provozovateli, a na vlastní náklady doručit zboží bezpečným způsobem (Českou poštou - 1.třída, kurýrem, osobně, nebo jiným vhodným způsobem) na adresu Provozovatele Ludvíkov 494, Velké Losiny 78815. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud Spotřebitel zašle Provozovateli zboží zpět před uplynutím 14 dnů. Provozovatel důrazně doporučuje, aby Spotřebitel nechal zasílané zboží pojistit. Provozovatel opakované upozorňuje Spotřebitele, že v případě odstoupení Spotřebitele od smlouvy ponese Spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží Provozovateli, neurčí-li Provozovatel v jednotlivém případě jinak.
- Při zasílání zboží za účelem odstoupení od smlouvy doporučujeme Spotřebiteli zabalit ho do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení, spolu se všemi dokumenty týkajícími se předmětného zboží, které obdržel při jeho koupi, dodání a převzetí. Spotřebitel odpovídá Provozovateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti. V důsledku zacházení Spotřebitele se zbožím jiným způsobem, než jaký je potřebný na zjištění jeho povahy, vlastnosti a funkčnosti, a/nebo vrácení zboží poškozeného či neúplného, vzniká Provozovateli vůči Spotřebiteli nárok na náhradu škody (odpovídající snížení hodnoty zboží vzniklému v důsledku takového zacházení se zbožím), který je Provozovatel oprávněn si jednostranně započítat vůči nároku Spotřebitele na vrácení kupní ceny a při vrácení zboží se sníženou hodnotou (kde dané snížení hodnoty je důsledkem zacházení Spotřebitele se zbožím jiným způsobem, než jaký je potřebný na zjištění jeho povahy, vlastnosti a funkčnosti takového zboží a/nebo u kterého je dané snížení hodnoty zboží důsledkem vrácení zboží poškozeného či neúplného) tak bude Spotřebiteli vrácena jen alikvotní část kupní ceny odpovídající hodnotě vráceného zboží.
- Provozovatel je povinen Spotřebiteli v případě odstoupení od smlouvy ve smyslu § 1829 Občanského zákoníku vrátit rovněž peněžní prostředky vynaložené na dodání zboží, které od něho na základě smlouvy přijal. Jestliže Spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který Provozovatel nabízí, vrátí Provozovatel Spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Finanční prostředky budou převedeny na bankovní účet určený Spotřebitelem, nedohodnou-li se Spotřebitel s Provozovatelem jinak. Odstoupí-li Spotřebitel od smlouvy, Provozovatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Spotřebiteli dříve, než mu Spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží Provozovateli odeslal.
- Peníze budou vráceny Spotřebiteli stejným způsobem, jakým jsme je přijali, jen u dobírek je zapotřebí zaslat číslo účtu ve formátu IBAN, na který zašleme peníze zpět. Nezasíláme peníze složenkou.
- Upozorňujeme na práva spotřebitele, podle kterého právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nemá spotřebitel v případě smlouvy, jejímž předmětem je neprefabrikovaná věc, tedy zboží námi nedeklarované jako SKLADEM nebo je věc vyrobena na základě požadavků spotřebitele, případně slouží k uspokojení jeho individuálních potřeb. Příkladem takových věcí mohou být prsteny vyrobené na individuální objednávku velikostí, také personalizované výrobky (např. pomocí gravírování, či jiných speciálních přání).
VIII. Povinnosti Zákazníka a Provozovatele. Výměna a úprava Zboží, Zakázková výroba
- Provozovatel se zavazuje:
- Bezodkladně
vyřídit každou Objednávku Zákazníka;
- Dodržet
stanovenou cenu (cenu platnou v čase uzavření smlouvy na základě
příslušné Objednávky);
- Dodat
zboží, které si Zákazník objednal.
- Zákazník se zavazuje:
- Zaplatit
za zboží plnou sjednanou cenu;
- Převzít
zboží, které bylo předmětem jeho Objednávky od kurýra nebo jiného
doručitele v odběrné lhůtě, na adrese, kterou uvedl v Objednávce;
- Zkontrolovat
obal zásilky (zboží) při přebírání od kurýra nebo doručovatele;
- Poškozené
zásilky (zboží) nepřebírat!;
- Nedodání
zásilky (zboží) je Zákazník povinen Provozovateli oznámit po uplynutí 7.
dne od potvrzení (emailem, SMS) odeslaní zásilky (zboží), a to na email brezinova1@centrum.cz
- V
případě, že Zákazník nepřevezme zásilku v odběrné lhůtě, dochází k
porušení smlouvy ze strany Zákazníka.
- Vyloučení odpovědnosti Provozovatele; Provozovatel nenese odpovědnost za:
- Poškození
zásilky (zboží) doručovatelem;
- Dodání
zboží v rozporu s těmito Obchodními podmínkami, resp. v rozporu s
dohodnutými podmínkami dodání, a to v důsledku vlivu vyšší moci;
- Opožděné
doručení zaviněné udáním nesprávné doručovací adresy ze strany Zákazníka;
- Opožděné
doručení zaviněné doručovatelem.
- V případě, že Zákazník oprávněně odstoupí od smlouvy z jiného důvodu, než podle čl. VI těchto Obchodních podmínek, a doručí Provozovateli zboží, které je používané, poškozené nebo neúplné, vzniká Provozovateli právo si vůči Zákazníkovi započítat nárok na náhradu škody (odpovídající snížení hodnoty zboží vzniklému v důsledku používání či poškození Zákazníkem) a/nebo nároky ve smyslu ustanovení § 2999 Občanského zákoníku na vydání bezdůvodného obohacení a Provozovatel tak Zákazníkovi vrátí zaplacenou kupní cenu za zboží uvedenou v závazné akceptaci Objednávky (nebo její část) sníženou o příslušný nárok Provozovatele na náhradu škody a/nebo nárok Provozovatele dle ustanovení § 2999 Občanského zákoníku z titulu nároku na vydání bezdůvodného obohacení vůči Zákazníkovi (přičemž výše těchto nároků může v součtu činit až 5 % z celkové ceny zboží za každý den používání daného zboží), a to nejpozději do 30 dnů od oznámení odstoupení od smlouvy ve smyslu tohoto odstavce ze strany Zákazníka Provozovateli, ne však dříve, než bude předmětné zboží vráceno Provozovateli. Finanční prostředky budou převedeny na bankovní účet určený Zákazníkem, nedohodnou-li se Zákazník s Provozovatelem jinak. Provozovatel důrazně doporučuje, aby Zákazník nechal zasílané zboží pojistit a zaslat na adresu Provozovatele Ludvíkov 494, Velké Losiny, 78815, doporučenou poštou, nebo jiným vhodným způsobem. Provozovatel neručí za případnou ztrátu zboží při jeho doručování zpět Provozovateli. Provozovatel zásilky na dobírku neakceptuje.
- Provozovatel
si vyhrazuje právo odstoupit od smlouvy uzavřené se Zákazníkem na základě
Objednávky Zákazníka, a to v případě, že se cena zboží nepřiměřeně zvýšila
a/nebo se mu zboží nepodařilo opatřit v přiměřeném čase, případně z jiného
důvodu. O odstoupení od smlouvy bude Zákazník Provozovatelem informován
stornováním Objednávky, nebo e-mailem a v případě úhrady kupní ceny, nebo
její části mu budou finanční prostředky vráceny do 14 dnů na jím určený
bankovní účet, nedohodnou-li se Zákazník s Provozovatelem jinak.
- Zakázková
výroba-Provozovatel umožňuje Zákazníkům si na Webovém portálu v příslušné sekci "Zakázková výroba"
zadat výrobu zboží-šperku podle vlastních specifikací. V případě schválení takové
objednávky Provozovatelem se Provozovatel zavazuje takové zboží vyrobit a
dodat Zákazníkovi a Zákazník se zavazuje za takto vyrobené zboží zaplatit
Provozovateli ujednanou cenu. Na zboží vyráběno v režimu zakázkové výroby
ve smyslu tohoto odstavce Obchodních podmínek se v plném rozsahu vztahují
práva a povinnosti Stran ohledně zboží kupovaného v Internetovém obchodě
ve smyslu těchto Obchodních podmínek, pokud není dále uvedeno výslovně
jinak. V případě prodeje zboží zhotoveného a dodávaného v režimu Zakázkové výroby
se jedná o prodej zboží upraveného podle přání Spotřebitele nebo zboží vyráběného
pro jeho osobu, a z toho důvodu Spotřebitel není v takovém případě
oprávněn odstoupit od takové smlouvy bez udání důvodů postupem podle čl.
VI. odst. 2 těchto Obchodních podmínek; na skutečnost, že se v konkrétním
případě jedná o zakázkovou výrobu, bude Zákazník upozorněn přímo na
Webovém portálu, jakož i v procesu zadávání Objednávky.
- Úprava
zboží -Zákazník je rovněž oprávněn požádat Provozovatele o úpravu zboží (s
výjimkou prstene; právo Zákazníka na úpravu velikosti prstenu se řídí
samostatnou úpravou dle čl. VIII. odst. 1 těchto Obchodních podmínek)
dodaného na základě Objednávky. Provozovatel takové žádosti vyhoví, pokud
Zákazník požádal o úpravu dodaného zboží do 60 dnů ode dne dodání
příslušného zboží dle Objednávky Zákazníkovi. Zákazník nese náklady
spojené s úpravou zboží dodaného Zákazníkovi, jakož i náklady spojené s
doručením předmětného zboží pro účely jeho úpravy Poskytovateli, a náklady
spojené s dodáním předmětného upraveného zboží Zákazníkovi; Provozovatel
ale může dle svého uvážení v jednotlivém případě rozhodnout, že náklady na
uskutečnění úpravy zboží ponese sám. Úpravu zboží v souladu s tímto
odstavem těchto Obchodních podmínek lze uskutečnit pouze za předpokladu,
že Zákazník uhradil Provozovateli kalkulované náklady na úpravu daného
zboží dle požadavku Zákazníka, jakož i kalkulované náklady spojené s
doručením předmětného zboží pro účely jeho úpravy Poskytovateli, má-li
takové náklady vynaložit Provozovatel, a náklady spojené s dodáním
předmětného upraveného zboží Zákazníkovi, má-li takové náklady vynaložit
Provozovatel; výši kalkulovaných nákladů sdělí Provozovatel Zákazníkovi
předem emailem.
IX. Dodací podmínky
- Zasílání
přepravní službou - ČR:
- Zboží
je možno kupujícímu zaslat vybranou přepravní službou. Podmínkou je objednávka
přijatá do 15:00. Přepravce běžně dodává zásilky kamkoliv do ČR od 24 do
72 hodin.
- Zasílání
přepravní službou - SR:
- Objednávka
zboží přijatá do 15:00. Přepravce doručuje zásilky kamkoliv do
SR obvykle
od 24 do72 hodin. Cena přepravy se řídí dle ceníku aktuálního v den
objednávky.
- Ceny
dopravy naleznete na webové stránce www.dragonfly-shop.cz
- Kupující
je povinen bezprostředně při dodání překontrolovat spolu s dopravcem stav
zásilky (počet balíků, neporušenost pásky, poškození krabice) podle přiloženého
přepravního listu.
- Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku kupující od přepravce převezme, je nezbytné poškození popsat.
- Do
jiných cizích zemí, než Slovenská republika zboží zasíláme po písemné domluvě.
X. Reklamace
- Záruka začíná plynout dnem převzetí zboží Zákazníkem. Doporučujeme prohlédnout si zboží bezprostředně při jeho převzetí. Zákazník je povinen se před prvním použitím zboží řádně seznámit s návodem a se záručními podmínkami a dále reklamačním řádem uvedených na stránkách www.dragonfly-shop.cz
- Zákazník
má právo uplatnit u Provozovatele vady zboží pouze v případě, že zboží
vykazuje vady, které zavinil výrobce, vztahuje se na něj záruka a bylo
zakoupeno u Provozovatele. Záruka se nevztahuje na mechanické poškození
zboží Zákazníkem, používání zboží v neodpovídajících, resp. nevhodných
podmínkách, neodborné zacházení, zanedbání starostlivosti o zboží,
nesprávnou manipulaci a používání zboží, nesprávné ošetřování zboží,
neodbornou instalaci. Všechny opravy provedené v návaznosti na řádnou a
oprávněnou reklamaci vad zboží jsou v záruční době bezplatné. Oprávnění na
bezplatnou záruční opravu zaniká i v případě neodborného zásahu do výrobku
v průběhu záruční doby jinou než oprávněnou osobou. Provozovatel si
současně vyhrazuje právo nevracet za takové zboží peníze a právo nezaměnit
jej za jiné zboží.
- Zákazník je povinen Provozovateli oznámit vady dodaného zboží a uplatnit práva z odpovědnosti prodávajícího za vady písemně na adresu Provozovatele Jana Březinová, Ludvíkov 494, 78815, Velké Losiny nebo e-mailem na brezinova1@centrum.cz a to bez zbytečného odkladu poté, co Zákazník vadu zjistil nebo mohl zjistit při povinné prohlídce zboží. Zákazník ve své reklamaci uvede číslo Objednávky, přesný název zboží, stručný popis vady zboží a okolnosti při/po kterých se projevuje vada a požadovaný způsob vyřízení reklamace. Zákazník je povinen ve své reklamaci důsledně a pravdivě vylíčit všechny body podle předchozí věty. Řádně uplatněnou reklamaci Provozovatel zaregistruje ve své evidenci reklamací. Je-li Zákazník Spotřebitelem, je Provozovatel povinen Zákazníkovi vydat písemné potvrzení o tom, kdy Zákazník právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace Provozovatel požaduje a rovněž termín pro vyřízení dané reklamace.
- Důležité: Pokud je nutno zboží opravit nebo vyměnit, Zákazník je povinen zboží zaslat výhradně na adresu: Jana Březinová, Ludvíkov 494, 78815, Velké Losiny spolu s detailním popisem vady. Provozovatel provozuje zásilkový obchod a z toho důvodu je možné všechny reklamace a výměny zboží realizovat pouze prostřednictvím České pošty nebo kurýrem, nebude-li mezi stranami sjednáno v jednotlivém případě jinak; zboží zasílané dobírkou není Provozovatel povinen převzít. Provozovatel doporučuje Zákazníkovi nechat jakoukoli zásilku pro účely reklamace pojistit. Dopravu zboží při oprávněné reklamaci hradí prodávající. V případě, že je reklamace oprávněná a spotřebitel již dopravu uhradil, má právo na přiměřenou náhradu dopravného. V případě neuznané reklamace, hradí dopravu klient.
- Zboží
je nutné dobře zabalit se všemi náležitostmi tak, aby nedošlo k jakémukoliv
možnému poškození daného zboží. V případě, že Zákazník nepostupuje při
uplatňování reklamace dle pokynů Provozovatele, v důsledku čehož znemožní
Provozovateli řádné vyřízení reklamace, Prodávající neodpovídá za následně
vzniklé škody a/nebo dodatečné náklady Zákazníka spojené s reklamací vad.
Provozovatel v takovém případě rovněž neodpovídá ani za nevyřízení
reklamace Zákazníka řádně a včas.
- Provozovatel
rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. V
odůvodněných případech, především pokud se vyžaduje složité technické
zhodnocení stavu výrobku, nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění
reklamace. Po uplynutí této lhůty má Zákazník právo od smlouvy odstoupit
nebo má právo na výměnu výrobku za nový výrobek.
- Provozovatel
odpovídá Zákazníkovi, že věc při převzetí nemá vady. Zejména Provozovatel
Zákazníkovi odpovídá za to, že v době, kdy Zákazník věc převzal, má věc
vlastnosti, které si Provozovatel a Zákazník ujednali, a chybí-li
ujednání, takové vlastnosti, které Provozovatel nebo výrobce popsal nebo
které Zákazník očekával s ohledem na povahu zboží a že se hodí k účelu,
který pro její použití Provozovatel uvádí nebo ke kterému se věc tohoto
druhu obvykle používá a že vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Zákazník má v závislosti na povaze vady zboží při nedostatku jakosti při převzetí tato práva:
- jde-li
o vadu zboží způsobující podstatné porušení smlouvy, má Zákazník právo na
odstranění vady dodáním nového zboží bez vady nebo dodáním chybějící
věci, na odstranění vady opravou zboží, na přiměřenou slevu z kupní ceny,
nebo odstoupit od smlouvy. Nezvolí-li Zákazník své právo včas, má práva
jako při nepodstatném porušení smlouvy,
- jde-li
o vadu zboží způsobující nepodstatné porušení smlouvy, má Zákazník právo
na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Dokud
Zákazník neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od
smlouvy, může Provozovatel dodat to, co chybí, nebo odstranit právní
vadu. Jiné vady může Zákazník odstranit podle své volby opravou věci nebo
dodáním nové věci. Neodstraní-li Provozovatel vadu věci včas nebo vadu
věci odmítne odstranit, může Zákazník požadovat slevu z kupní ceny, anebo
může od smlouvy odstoupit.
- V rámci zákonné povinnosti z vadného plnění vyplývají Zákazníkovi vůči Provozovateli tyto nároky:
- Nemá-li
zboží vlastnosti dle odst. 8 tohoto článku těchto Obchodních podmínek,
může Zákazník požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není
vzhledem k povaze vady nepřiměřené a pokud je to vzhledem k povaze zboží možné, ale pokud se vada týká pouze součásti
věci, může Zákazník požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může
odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné,
zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má Zákazník právo
na bezplatné odstranění vady.
- Právo
na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má Zákazník i v případě
odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt
vady po opravě (alespoň po dvou opravách) nebo pro větší počet vad. V
takovém případě má Zákazník i právo od smlouvy odstoupit.
- Neodstoupí-li
Zákazník od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad,
na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou
slevu. Zákazník má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu
Provozovatel nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo
věc opravit, jakož i v případě, že Provozovatel nezjedná nápravu v
přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné
obtíže.
- Zákazník není oprávněn uplatňovat práva z vad, které se vyskytnou v záruční době podle těchto obchodních podmínek:
- u
zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena
ujednána,
- na
opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
- u
použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou
věc měla při převzetí Zákazníkem, nebo
- vyplývá-li
to z povahy věci.
- Má-li
věc vadu, z níž je Provozovatel zavázán, a jedná-li se o věc prodávanou za
nižší cenu nebo o věc použitou, má Zákazník místo práva na výměnu věci
právo na přiměřenou slevu.
- Provozovatel je povinen vyřídit reklamaci v souladu se zákonem a ukončit reklamační řízení jedním z následujících způsobů:
- odevzdáním
opraveného zboží,
- výměnou
zboží,
- vrácením
kupní ceny zboží (Při reklamaci zboží, jehož hodnota přesahuje 5000 Kč,
mohou být peníze vráceny pouze převodem na bankovní účet Zákazníka),
- vyplacením
přiměřené slevy z ceny zboží,
- odůvodněným
zamítnutím reklamace zboží.
- O výsledku
reklamace bude Zákazník informován bezprostředně po ukončení reklamačního
řízení prostřednictvím e-mailu. Informace o servisních místech pro
pozáruční servis poskytne Provozovatel Zákazníkovi na vyžádání
prostřednictvím e-mailu.
- Reklamace týkající se přepravy:
- Pokud
Zákazník zjistí při přebírání zboží, že balení, ve kterém je zboží doručováno,
není v pořádku, Zákazník je povinen v případě poškození zásilky ihned
vyhotovit záznam o poškození přímo s přepravcem.
- Všechny
zásilky jsou pojištěné, takže odpovědnost za škodu na zboží nese
přepravce. Pozdější reklamace mechanického poškození zboží způsobené při
přepravě není možné uznat.
XI. Evidence tržeb
- Podle zákona o evidenci tržeb je Prodejce povinen vystavit kupujícímu účtenku.
XII. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
- Spotřebitel
má právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy
uzavřené mezi Zákazníkem - Spotřebitelem a Provozovatelem dle těchto
Obchodních podmínek.
- Pokud
Spotřebitel není spokojen se způsobem, kterým Provozovatel coby
prodávající vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že Provozovatel
porušil jeho práva, má možnost obrátit se na Provozovatele emailem na
emailovou adresu: goldcraft4u@volny.cz nebo písemně na adresu
Provozovatele se žádostí o nápravu. Pokud Provozovatel žádosti o nápravu
nevyhoví, nebo na ní neodpoví ani ve lhůtě 30 dnů od odeslání takové
žádosti, má spotřebitel právo podat návrh na zahájení mimosoudního řešení
spotřebitelského sporu v souladu s § 20 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele, v platném znění.
- Provozovatel
tímto v souladu s ustanovením § 14 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele, v platném znění, informuje Spotřebitele, že subjektem
mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce, se
sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha. Informace týkající se České obchodní
inspekce jsou dostupné na internetové adrese www.coi.cz. Formulář pro mimosoudní
řešení spotřebitelských sporů při ČOI je dostupný na https://adr.coi.cz/cs.
- Spotřebitel
může k podání návrhu na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní
smlouvy využít platformu pro řešení sporů on-line dostupnou na internetové
stránce
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=CS.
XIII. Závěrečná ustanovení
- Tyto
obchodní podmínky se týkají pouze vztahů vznikajících mezi Provozovatelem
a Zákazníky a řídí se právními předpisy České republiky.
- Provozovatel
se bude snažit zabezpečit dostupnost Webového portálu www.dragonfly-shop.cz
24 hodin denně 7 dní v týdnu, tuto dostupnost však není možné garantovat,
jelikož z různých technických (problémy na straně serveru, údržba systému
atd.) a jiných příčin může ve výjimečných případech nastat dočasná
nedostupnost Webového portálu.
- Provozovatel
neodpovídá za škody, ušlý zisk, příp. jinou újmu (majetkovou a/nebo
nemajetkovou) vzniklou v důsledku používání, nemožnosti používání nebo z
výsledků používání tohoto Webového portálu, bez zavinění Provozovatele
a/nebo z objektivních důvodů, resp. vyšší moci (např. výpadek elektrické
energie, důvody vzniklé na straně poskytovatele internetových služeb
apod.).
- Provozovatel
nenese odpovědnost za úplné či částečné nesplnění svých povinností
vyplývajících z těchto obchodních podmínek v důsledku události výjimečné
povahy, která nemohla být předvídatelná nebo ji nebylo možné odvrátit -
rozhodnutí státních orgánů, události jako živelné pohromy, vojenské
operace rozličného druhu, občanské nepokoje, exploze, požáry, výluky nebo
okolnosti vyskytující se nezávisle na jeho vůli a/nebo mimo jeho kontroly
(vyšší moc).
- Tyto
obchodní podmínky platí ve znění, které je uvedené na Webovém portálu v
den odeslání Objednávky, pokud není písemně dohodnuto jinak. Pokud odešle
Zákazník Objednávku po dni, ve kterém došlo ke změně podmínek, platí, že
se změnou souhlasí.
- Provozovatel
má právo tyto obchodní podmínky změnit kdykoliv, změna obchodních podmínek
však nemůže Zákazníka zpětně negativně postihnout (jinými slovy: pro
Zákazníka jsou platné a závazné podmínky aktuální v čase objednání zboží).
- Smluvní
vztahy mezi Provozovatelem a Zákazníkem v obchodních podmínkách blíže
neupravené se řídí právním pořádkem České republiky, především Občanským
zákoníkem a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném
znění. Pokud právní vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní
(zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem;
tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných
právních předpisů.
- Jakékoliv
spory, které vzniknou mezi Provozovatelem a Zákazníkem, budou přednostně
řešeny formou smíru.
- Pokud
se jakékoliv ustanovení těchto obchodních podmínek stane neplatným či
nevymahatelným, nebude to mít vliv na platnost a vymahatelnost ostatních
ustanovení těchto obchodních podmínek. Provozovatel a Zákazník se zavazují
nahradit neplatné nebo nevymahatelné ustanovení novým ustanovením, kterého
znění bude odpovídat úmyslu vyjádřenému původním ustanovením a těmito
obchodními podmínkami jako celku.
- Koupí
zboží Zákazník souhlasí s těmito všeobecnými obchodními podmínkami.
- V
případě zájmu nebo jakýchkoliv otázek nás neváhejte kontaktovat
prostřednictvím emailu brezinova1@centrum.cz
Ve Velkých Losinách dne 13.4.2021